Nedtur

brevkassespørgsmål

Nedtur

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 1 uge 6 dage siden

Hej. 

Jeg er en pige på 19 år.. Jeg har i en periode på ca 2 år taget forskellige stoffer. Det endte med at jeg tog kokain Ca hver weekend. Jeg begyndte at føle mig afhængig, så jeg besluttede mig for at stoppe. Jeg har nu været clean i 4 måneder. Mit problem er at når jeg tog kokain fik jeg "nedtur" når virkningen stilnede af.. Og den nedtur er begyndt at komme selvom jeg ikke har taget noget. (det skal lige siges at jeg ikke har lysten til at tage noget, selvom jeg får de her følelser). 

Det begyndte for Ca 1-2 uger siden. Der kom det måske 1 gang på en dag og så måske hver 3. Dag. Nu kommer det hver dag og helt op til omkring 20 gange..

Jeg får det når jeg er alene eller sammen med folk eller på arbejde osv. Det er virkelig pinligt at man sidder og snakker med folk og pludselig får en følelse af at kokainen er ved at holde op med at virke. 

Mit spørgsmål er egentlig bare, hvad I tror det kunne være? Om det er abstinenser? Eller om det kan være noget helt andet.. Jeg hader I hver fald følelsen.

Mvh. Pigen, der skammer sig. 

Svar: 

Hej Anonym

Jeg kan godt forstå at din situaiton er rigtig svær ligenu. Jeg kan med det samme sige at vi ikke har læger der er eksperter på rusmidler, og eftervirkninger af et misbrug. Derfor vil vi gerne henvises dig til Netstof, som vi samarbjeder med. På Netstof sidder nemlig en læge, med særlig viden om rusmidler. Der sidder også rusmiddeleksperter, og begge ved en del om de eftervirkning, man kan opleve efter man stopper med at bruge forskellige rusmidler. 

Du kan skrive til dem via linket her

Mange hilsner CYberhus-Teamet

Cyberhuss billede
Cyberhus-Teamet har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program