Navnet på den man skriver med, så ville det være mere rart.

brevkassespørgsmål

Navnet på den man skriver med, så ville det være mere rart.

brevkassespørgsmål af
Anonym
Oprettet 15 år 4 dage siden

hej.
Vi er en dreng og en pige, der har et spørgsmål, ang jeres chat. Vi ved godt at jeres chat skal være anonym. Både for dem der skriver ind til jer, men også til dem der svare på det man skriver. Vi har fået prøvet jeres chat. Men vi synes der mangler noget.

Det er at vi synes godt at rådgiverne kan fortælle deres fornavn, det er jo stadig anonymt, for dem. og det er jo også stadig anonymt, for os som skriver til jer. Fordi vi synes det er ligesom om at skrive med en robot, Vi synes ikke man føler sig tryg nok ved at skrive, fordi man ikke ved om det er en mand eller en kvinde eller om hvad personen hedder.

SÅ derfor synes vi at vi ikke føler os trygge nok ved det. Jeg håber vi for et svar på det, og det var kun en forslag til jer. håber det er ok . Hilsen fra os..

Svar:

Hej til jer begge to.

Det er fedt at i skriver til mig og fortæller jeres tanker om vores chat, og det er helt sikkert ok at i kommer med forslag til hvordan vi kan gøre den bedre.

I chatrådgivningen på Cyberhus er det kun rigtige voksne mennesker der rådgiver og ikke en robot. Rådgiverne må ikke fortælle hvad de hedder, men de må gerne fortælle om de er en kvinde eller en mand, og i er altid velkommen til at spørge om dette.

Jeg kan godt forstå at det nogle gange kan virke upersonligt når man ikke ved hvem man chatter med, men som i skriver er det vigtigt for os at rådgiveren er anonym.

Nogle børn/unge kommer en enkelt gang på chatten, mens andre kommer flere.
For os er det vigtigt at hver eneste chat og hver eneste barn/ung vi møder er helt speciel.

Vi er mange forskellige voksne rådgivere på chatten, der alle er gode til at lytte.  Vi mener det nogle gange kan være godt at få råd fra forskellige voksne.

Derfor vil vi gerne undgå at I og andre unge, knytter jer til nogle bestemte rådgivere.

Hvis rådgiverne skrev deres fornavn ville nogle måske begynde at spørge efter bestemte rådgivere. Vi er bekymrede for om nogle børn/unge ville vælge ikke at chatte med nogen, hvis de ikke kan chatte med en bestemt.

Debedstehilsner

NielsChristian - Vejleder i stuen