Navle piercing

brevkassespørgsmål

Navle piercing

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 11 måneder 1 uge siden

Hej, jeg ville gerne lave en bavle piercing på mig selv, men har hørt man kan blive lammet af det, er det rigtigt?

Svar:

Hej du

Det skal have været gået rigtig galt hvis man er blevet lammet af at få lavet en navlepiercing og jeg syntes det lyder usandsynligt. Måske det du har hørt/læst er at der er en lille risiko for et ramme en lille nerve omkring navlen og herved blive lidt følelsesløs i et område omkring navlen.

Jeg vil jo selvfølgelig ikke råde dig til at lave en navlepiercing selv – risikoen for betændelse og grim placering er meget stor og jeg er bange for at du vil blive ked af resultatet.  Hvis du virkelig ønsker at få en navlepiercing, vil jeg klart anbefale at få den lavet ved en professionel.

Jeg ved godt at du vil ville spare nogle penge ved at gøre det selv, men med den øget risiko for at det kan gå galt, er det slet ikke det værd. Uanset om du laver den selv eller får det gjort professionelt taget det 3-6 måneder at hele og såret skal vaskes dagligt med saltvandsopløsning for at holde bakterier væk.

Man skal også helst undgå at svømme i søer og pools de først 6 måneder for at holde bakterier væk.  Der kommer måske også en dag hvor du ikke vil have navlepiercing mere også skal du være klar over at der kommer til at være et lille ”hul”/ar omkring navlen, som altid vil være der.

Hvis du kender nogen der har en navlepiercing kan du eventuelt høre dem om hvor de har fået det lavet og hvad de syntes om at have en navlepiercing. Jeg håber at det har givet dig lidt mere information, sådan at du får taget en god beslutning.

Med venlig hilsen Lægen

stinas billede
Stina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål