Nakkeost

brevkassespørgsmål

Nakkeost

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej doktor Jeg er en ung fyr på 18 år. Jeg har problemer med at vaske alt “nakkeosten” væk. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan bruge lang tid på at skrubbe med varmt/lunkent vand, men der er altid noget som jeg ikke får af. Jeg ved ikke om jeg gør noget forkert eller hvad der forgår. Mvh Anonym

Svar:

Kære Brevkassebruger.

Mange tak for dit spørgsmål.
I første omgang er jeg glad for at høre at du bare bruger varmt/lunkent vand til at vaske med. Det du beskriver kaldes også smegma, som er en smørelse som skal holde huden på penishoved elastisk og velhydreret. Hvis dette smegma (som man i daglig tale kalder nakkeost) sidder lidt for længe begynder det tit at lugte grimt. Normalt kan dette let fjernes med lunkent vand.

Så når du fortæller at du ikke kan "skrubbe" det væk selvom du bruger lang tid, tænker jeg det måske ikke er nakkeost men noget andet. Det er svært at sige hvad dette andet er uden at have set det. Derfor synes jeg du bør gå til din læge og få et hurtigt tjek. Det kan være han/hun let kan afhjælpe dit problem.
En anden årsag til at smegma (nakkeost) kan være svær at fjerne er forhudsforsnævring. Hvis man ikke kan trække forhuden helt tilbage kan der gemme sig noget smegma nede i lommen under forhuden, som kan være svært at vaske væk. Hvis man har forhudsforsnævring bør man også gå til sin læge, da man kan få noget creme og nogle øvelser som ofte kan hjælpe forhuden til at blive mere elastisk, så man kan trække forhuden helt tilbage.

Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål.

Mvh Christine, Læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål