Nøgenbilleder
brevkassespørgsmål af
Pige på nettet
14 år
Hej.
min eks kæreste har åbenbart taget nøgenbilleder af mig da vi var sammen Så nu hvor vi ikke er sammen har han lagt dem på nettet. F.eks. hvor jeg kun har bh og trusser på eller hvor jeg ikke har noget som helst på..... hvad skal jeg gør? PS han gider ikke at slette dem!!! kh pige på 14

Svar:
Hej Pige,
Tak for dit spørgsmål. Fuck hvor lyder det som en træls situation.
Din ekskæreste har gjort noget ulovligt. Jeg forstår godt at du er frustreret og ked af det, for der er blevet begået et overgreb mod dig - han har ikke kun brudt din tillid, men også overtrådt loven.
Han må slet ikke beholde den slags billeder af dig, når I har slået op. Faktisk må han heller ikke have billederne af dig når du er under den seksuelle lavalder (15) til at starte med. Han må SLET SLET SLET ikke lægge billederne ud på nettet.
Det han gør, er både at være i besiddelse af og distribuere børneporno (dvs. erotiske eller nøgenbilleder) af børn eller unge under 18.
Jeg synes, at du skal prikke til dine forældre, eller en voksen du har det rigtig godt med, og sige at du har et problem. -Og dit problem er ikke, at du måske har været med til at tage nogen billeder af dig selv, men at dit ekskæreste ikke vil slette dem, og endda deler dem på nettet.
Sammen med den eller de voksne, synes jeg I skal gå til politiet og snakke om hvad I kan gøre. Det han har gjort, er ulovligt og politiet vil rigtig gerne hjælpe det. Det lover jeg.
Hvis du er nervøs for at skulle snakke med dine forældre eller en anden voksen om det hele, så bare rolig. Forældre er der for at hjælpe når man er i problemer - og det er du lige nu, fordi din ekskæreste er en klaphat, og har gjort noget ulovligt. De vil gerne passe på dig, og hjælpe dig med at være glad.
Der er flere gode råd på www.sletdet.dk
Jeg håber, at du finder ud af det :)
//Christian