Mørkerød "bobbel" på Penis hoved
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, Jeg er fornylig begyndt at have sex med min kæreste(Med kondom) så var der en dag hvor jeg hev forhuden på hovedet tilbage og lod mærke til at der var noget. Det ligner på en måde et mygstik som man har krattet i. Det er lidt "hævet"(Omkring 3-4mm) Blå-rødt og ca 1x1 cm bredt. Jeg kan ikke finde nogle tilsvarende forslag på nettet så håber du har en ide.

Svar:
Hej!
Jeg tænker at det du beskriver kunne skyldes lokal irritation, evt. en kirtel i området der er blevet aflukket. Det kunne forsvinde indenfor kort tid hvis du prøver at holde området rent med vand og evt. lidt mild parfumefri sæbe - men højest vaske en gang om dagen.
Hvis området ikke er smertefuldt og især hvis du ikke har haft ubeskyttet samleje (med din nuværende eller tidligere partnere) så skulle det ikke kunne være herpes eller andre seksuelt overforbare virus eller bakterier. Hvis det ikke bliver bedre så synes jeg at du skal få din egen læge til at kigge på det.
Vh
Rebecka