Moster
brevkassespørgsmål af
N
10 år
Min moster har 4børn i pleje de er 8-9-10 år og baby på 8 mdr men det vildt underligt den 8 årig får lov at få bryst mælk Alså i flaske men ligger skiftevis ved dem med dyne. Godt nok han ikke helt rask og leger med duplo men han jo ikke en baby han spiser rigtig mad hvis det skære ud tiil ham er det bare mig der ikke forstår ved ikke om jeg skal snakke med moster om det

Svar:
Hej N
Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er lidt anderledes, og måske mærkeligt.
De fleste børn stopper med at få brystmælk, inden de fylder to år, og derfor kan det også godt virke lidt mærkeligt eller akavet, at en 8-årig, stadig får brystmælk, selv om det er fra en flaske.
Men der er ikke som sådan noget forkert ved at drikke brystmælk, når man er 8 år. Jeg kan sagtens forstå du undrer dig, og du kan måske overveje at spørge din moster, om der er en bestemt grund? Måske er der en helt særlig årsag til at han drikker brystmælk, som får det hele til at give meget mere mening.
Gode hilsner Elisa