Modtagelse af blowjob

brevkassespørgsmål

Modtagelse af blowjob

brevkassespørgsmål af
Rasmus
21 år

jeg er i Thailand og har modtaget et blowjob uden kondom er der chance får kønsygdomme og er tænker jeg primært på hiv? Har ingen synlige rifter på penis

Svar:

Hej Rasmus

Kan godt se, at den ikke er helt god. Ja, der er risiko for at få kønssygdomme, ved at modtage ubeskyttet blowjob. Risikoen for lige præcis HIV er mellem ekstrem lille og nul.
Til gengæld er det mere normalt at blive smittet med  hpv, syfilis eller herpes. Herpes er uden tvivl den der er størst risiko for.

Nu spørger du særligt ind til HIV. Mange tænker den som den mest alvorlige af kønssygdommene, og måske er det også derfor du spørger særligt om den?
Jeg vil lige understrege at ingen af de her kønssygdomme er specielt morsomme bekendtskaber, hvis de er ubehandlede, så jeg tænker du skal se at få det tjekket. Er man smittet med herpes, vil man have det resten af livet. Medicin, kan gøre udbrud mindre, men du kan ikke slippe af med virus. Ud over kønssydomme, kan der også være risiko for at blive smittet med hepatitis B (leverbetændelse)

Afsted til læge, og få det tjekket, og så skal du selvfølgelig sørge for at bruge kondom, når du har sex med skiftende partnere. Det er den eneste måde du kan beskytte dig.
Hvis du har , eller får en fast partner inden for nærmeste fremtid, SKAL du selvfølgeig også sørge for at bruge kondom, indtil du har fået styr på om du er blevet smittet.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål