mit navn er i en nyhedsside

brevkassespørgsmål

mit navn er i en nyhedsside

brevkassespørgsmål af
ebu
17 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

mit navn er afsløret i en hjemmeside uden min tilladelse, de hsr også undersøgt min Facebook profil. hvad kan jeg gøre, anmelde dem?

Svar:

Hej med dig

Jeg vil rigtigt gerne hjælpe dig.

Men jeg har nok desværre brug for lidt flere oplysninger om sagen. Du siger at dit navn er blevet afsløret på en hjemmeside, og at din Facebook profil er blevet undersøgt. Jeg ved ikke præcist hvad du mener med den del, men man må aldrig komme med personfølsomme oplysninger om en anden person på en offentlig side. Man må heller ikke komme med injurier - dvs. skrive ting, der ikke passer og som er krænkende for personen. Hvis man bryder ind på en anden persons Facebook profil, svarer det til at åbne den persons breve, hvilket også er ulovligt.

Du er velkommen til at vende tilbage med lidt flere oplysninger om din hændelse, så jeg/vi bedre kan vejlede dig.

Venlig hilsen

Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål