Mit knæ

brevkassespørgsmål

Mit knæ

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hejsa!!:-) Jeg er en dreng på næsten 14 år, som har forfærdeligt ondt i knæet når jeg dyrker sport og efter.. Jeg har været ved lægen, men de siger det er min lår muskel der er for stor.. Jeg har lidt svært ved at forholde mig til det.. Det med at musklen er for stor, for hvorfor skulle det gøre indflydelse på mit knæ?? Det skal lige siges at det ligner jeg har to knæ pga. der er kommet en bule under knæet.. Håber du ved noget om det, for jeg syntes ikke lægen fortalte særlig meget om det:P Vh FodboldFreak

Svar:

Hej FodboldFreak

Det er altid fedt at høre fra unge mennesker, der gør noget ud af deres motion. Bliv endelig ved med det.

Problemer med at den ene lårmuskel er større end den anden, er et rimelig udbredt problem. De fleste af os bruger det ene ben mere end det andet - for eksempel til at støtte på, sparke med og så videre, hvilket overtræner musklen i det ben. Behandlingen er som regel træning af de andre muskler i området omkring knæet, for at skabe balance.

Men der kan være andre årsager til dit problem. Så jeg syntes du skal kontakte din læge igen og fortælle ham, at du virkelig gerne vil have en forklaring på dine smerter og hvad du skal gøre ved dem, så du kan smertefrit kan dyrke din sport igen.

De bedste træningshilsner

Claus