Mit hår vil ikke vokse?
brevkassespørgsmål af
Louise
20 år
Hej! Når mit hår når en hvis længde er det som om det stopper med at vokse, og det er ingen gang fordi det er langt, kun lige deromkring skulderpladerne og jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for at få mit hår længere.. Jeg vasker det ca. hver 2-3. dag med shampoo og balsam og glatter, føntørre og krøller det(påføre det varme) ca. 3-4 gange om måneden, og får lavet striber ca. hver 5-6. måned. Så synes ikke at jeg er "ond" mod mit hår og ved ikke lige hvad jeg skal gøre for at få det til at vokse længere end det.. Jeg har mistet en del hår for et års tid siden i forbindelse med en meget sårbar tid, men det gør jeg ikke længere. Hvad kan jeg gøre for at få det til at vokse længere end til skulderne?

Svar:
Hej Louise
Der er ikke så meget man kan gøre for at få håret til at vokse mere ud over at leve helt almindeligt sundt.
Man kan også tage en vitaminpille ved siden, det burde egentlig ikke være nødvendigt når man lever sundt, men der er ingen skade i det.
Der er mange produkter der lover andet, men husk at de er interesserede i at tjene penge.
Du kan spørge din læge om du kan få tjekket om du mangler vitaminer eller dit stofskifte er normalt. Det vil foregå ved en blodprøve.
Lægen kan også tjekke din hovedbund og se om den ser ud som den skal.
Håber du kan bruge det :-)