Mistet min morfar
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.
Jeg har mistet min morfar for nogle år siden, og den gang gik min verden i 1000. Men selvom det er nogle år siden, savner jeg min morfar så meget.
Hver dag jeg kommer hjem fra skole, eller jeg er alene hjemme, begynder jeg at græde, og det vil bare aldrig stoppe! Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ? :'(

Svar:
Kære pige.....
Jeg kan læse ud fra det du har skrevet, at din morfar har betydet utroligt meget for dig. Han har været helt fantastisk og har haft tid til dig. Har du prøvet at tale med dine forældre om det?
Det virker som om, at du helst vil have mennesker omkring dig hele tiden, for når du er alene, så bliver du trist og tænker meget på din morfar.
Min søn på 8 år taler meget om min stedfar som døde for 2 år siden, han siger hele tiden, at han savner Ibber..(han hed Ib). Jeg har forklaret ham, at når han savner ham, så skal han bare sende en masse kærlige tanker til ham oppe i himlen. Det gør han så, og er utrolig glad for.
Måske det var noget du kunne bruge, selv om du er 13 år? Sæt dig ned og skriv dine tanker på papir. Tag dem evt. med på kirkegården næste gang du kommer der op. Lav et lille hul i jorden og læg dine tanker derned, så din morfar kan læse dem. Eller læs dem for ham......
Bed dine forældre tage dig med på kirkegården og lade dig være der lidt alene så du kan tænke, tale eller græde. Gøre de ting du har brug for i forbindelse med din morfar.
Det at du græder - betyder at du elsker ham og savner ham. Det kan han mærke. Det tror jeg på, dybt inde i mit hjerte.
Mange tanker til dig
/Charlotte