Mistet forældre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.
Jeg har mistet begge mine forælde. Min far mistede jeg pga. Hjertestop. Det var en tragisk oplevelse, var vist kun 7 år.
Da jeg blev 8½ mistede, jeg min søster da hun tog stoffer. Da jeg blev 12 mistede jeg min; Oldefar/mor Mormor/far. og da jeg blev 15 på min fødselsdag mistede jeg min mor.
Jeg græder HELE tiden.

Svar:
Kære dreng.
Det gør mig ondt, at du har skullet så meget smerte igennem i dit korte liv.
Jeg håber, at du har nogle gode venner at støtte dig til. Jeg vil evt. foreslå dig, at gå på den anonyme chatrådgivning herinde på Cyberhus. Her kan du vende nogle evt. problemstilinger og evt. få nogle ideer til hvor du kan finde hjælp tæt på hvor du bor - det kunne være en sorggruppe elller en samtalegruppe sammen med andre unge som også har mistet?
At du græder, er kun naturligt. Du har oplevet meget smerte i dit korte liv. Selv om det virker mærkeligt, så vil jeg love dig, at du kommer stærkere ud på den anden side. Du vil lære at leve med dine tab. Det er ikke det samme som at acceptere dem.
Kærlig hilsen
/Charlotte