Mistet en ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kœre brevkasse. igår aftes, 20 juli. mistede jeg en god ven. Han blev stukket ned i Sønderborg. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Alt føles så tomt nu. Jeg stod bare og så på da han blev stukkt. jeg føler ikke jeg fortjener at leve. jeg har brug for en at snakke med. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal gå hen. så nu ligger jeg mit nummer. og så må vi se hvad der sker.  med venlig hilsen. Simon

Svar:
Kære Simon
Charlotte her i brevkassen er på ferien indtil 15. August.
Men da jeg synes det lyder til, at du har brug for hjælp lige nu og her, vil jeg svare dig i stedet og prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.
Jeg har godt hørt og læst om det der skete i går og det er rigtig ubehageligt. Jeg kan godt forstå at det hele føles tomt nu, hvor du har mistet en god ven.
Det lyder til at du har dårlig samvittighed over at du ikke gjorde noget, når du siger at du ikke føler du fortjener at leve. Jeg kan godt forstå at du har det rigtig skidt med det, men du kunne ikke vide at det ville gå så galt og det er ikke din skyld Simon.
Jeg synes det er en rigtig god idé at du finder en at snakke med og jeg er meget glad for, at du har henvendt dig herinde, for jeg vil meget gerne hjælpe dig med, at finde en voksen at snakke med.
Vi har desværre ikke telefonrådgivning i Cyberhus, men du er velkommen til at logge på chatrådgivningen, hvis der er ledigt, her kan du chatte med en voksen rådgiver.
Du kan også ringe til BørneTelefonen i Børns Vilkår på 116 111 - det er helt gratis og der sidder også voksne rådgivere som gerne vil tale med dig. Du kan også besøge deres chatrådgivning her.
Jeg tror også det kan være en god idé, hvis du taler med en af dine forældre om, hvordan du har det. Eller måske din lærer? Jeg ved ikke om du gik i klasse med ham der blev stukket ned, eller hvordan de håndterer det på din skole, men ofte vil klassekammeraterne få tilbudt krisehjælp af en psykolog, hvis du får det tilbud, synes jeg du skal sige ja tak.
Jeg håber du kan bruge en af de muligheder jeg har fundet til dig - du er selvfølgelig også velkommen til at skrive herinde igen.
Jeg har slettet dit tlf nr fra dit brev, da vi ikke offentliggør børn og unges telefonnumre på Cyberhus.
Skrive endelig hvis der er mere jeg kan gøre.
Mange hilsner og tanker
Camilla
Koordinator i rådgivningen