Mister lysten efter orgasme
brevkassespørgsmål af
P
13 år
Hej.
Når jeg er tændt, og skal til at se porno, er jeg er altid virkelig spændt (ved ikke hvordan jeg skal forklare det) Når så jeg er gået i gang med at onanere er det dejligt, men når jeg for orgasme mister jeg ofte lysten til at onanere videre. Jeg begyndte cirka for et år siden, og i starten kunne jeg gøre det i lang tid, uden at jeg mistede lysten. Men nu, mister jeg lysten efter første orgasme. Er der noget galt med mig, eller bliver det bare kedligt i længden?
God dag/aften (:

Svar:
Hey P
Jeg kan godt forstå, hvis du undrer dig lidt. Men det du beskriver lyder nu helt normalt.
Efter en orgasme eller en udløsning har din krop ganske enkelt brug for en pause. Efter en udløsning har din krop brug for lidt tid til at producere nyt sæd. Og så er kroppen bare så smart skruet sammen at den automatisk forsøger at sørge for pausen, ved at slukke for lysten.
At du tidligere kunne blive ved med at onanere, kan have noget at gøre med,  at du faktisk slet ikke fik en udløsning med sædceller, da du startede med at onanere. Sædceller er en meget lille del af det væske der kommer ud ved en udløsning, så man kan ikke rigtig se nogen forskel, og drenge begynder først at producere sædceller når de kommer i puberteten, men mange begynde at onanere før de kommer i puberteten.
Nu hvor du er blevet ældre, og du faktisk producerer sædceller, reagerer din krop bare helt naturligt, som den skal.
Mange hilsner Lasse