Mistede min olde
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
- Da jeg var 5 år. Jeg var ikke så gammel på det tidspunkt, jeg vidste (uheldigvis for mig) godt hvad død og alt det var. Men jeg tænkte ikke videre over det, fordi jeg ikke fattede en brik af det. -Men nu her i 'klar, parat, teenager!' - årene. Sker der selvfølgelig en masse ting med mig, som med så mange andre. Men jeg savner at kunne sidde ved siden af hende og holde hende i hånden når vi var alene uden nogle andre. Hun gav mig altid de bedste råd nogensinde! Jeg har fået en helt fantastisk bedsteveninde, og der er ingen som hende! og hun forstår mig, lige så godt som min olde (nogle gange, har jeg været fristet til at tro, at min olde har genfødt sig i hende eller noget) Og nu går mit liv bare derudaf, og der sker en masse ting, som jeg hverken vil have, eller er parat til. Og jeg savner hende mere end nogensinde, og jeg kan virkelig ikke finde rundt mere. -Dybiset- Jeg standser mig selv hele tiden, og går tilbage til fortiden, fordi hun var der. Hvordan kan jeg lære at leve i nutiden?

Svar:
Hej med dig
Der er mange ting man er forskånet for som barn. Når man bliver ældre, som du - så kommer tingene lige pludselig tæt på og de gør ondt. Naturligvis kan du leve i nutiden - men absolut også i fremtiden - kan godt forstå at du savner at sidde ved siden af og holde i hånden. Det bedste du kan gøre er, at sende hende en masse positive tanker og dermed vise hende, at du savner hende. Evt. tage forbi hendes gravsted og tale med hende. Det har jeg selv brugt med stor succes. Når jeg bliver lidt for trist.
Jeg har også oprettet et minde for min bror - de kan se hjemmesiden www. mindet.dk hvad det går ud på.
Du kan evt. også chatte herinde - også anonymt - og får luft for de mange tanker du har. Stor ros til dig for, at du kan fortælle hvordan du har det - det er ikke alle der kan det.
Din bedstemor passer nu på dig - og er din skytsengel.
/Charlotte