Mistede elastisk
brevkassespørgsmål af
Annika
13 år
Jeg har mistede det elastik som strammer min bøjle i den ene side. Kan det give et forkert resultat på få dage? Nu strammer min bøjle kun i den ene side. Er der vigtigt at man kommer til tandlægen hurtigt? Så det ikke giver et grimt og forkert resultat, eller er det ikke så vigtigt?

Svar:
Hej Annika
Du er bestemt ikke den eneste der har stået i en lignende situation.
Det er selvfølgelig vigtigt at du får erstattet elastikket, men det er ikke sådan at den endelige behandling bliver dårlige, fordi du går nogle dage uden det manglende elastik. Du skal selvfølgelig ikke gå uden i mange uger eller måneder, men der sker ingen skade fordi det mangler i nogle dage, eller et par uger.
Så sørg for at få ringet til din bøjle tandlæge, og forklar hvad der er sket. Så sørger de for at du kan komme forbi og få det ordnet.
Mange hilsner Sander