misted min kat.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Heej. jeg håber du kan svarer på mit spørgsmål. jeg ved godt at det ikke er et menneske men et dyr jeg har mistet, men jeg er så forfærdelig ked af det og ved ikke hvordan jeg skal komme videre. Onsdag den 26 november 2008 kom jeg hjem fra skole og min mor sagde at det var slut. det var den værste dag i mit liv. nogle dage inden var vores kat missy syg. jeg besluttede mig for at tage ham op på mit værelse så jeg sov med ham mandag nat og tirsdag nat. jeg lå og holdte ham i poten, jeg glemmer det aldrig. jeg føler ikke rigtig jeg er kommet videre siden. jeg var ikke i skole mandag og tirsdag for at passe på missy, men jeg fortryder så inderligt jeg tog i skole om onsdagen. så mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg videre? vi har fået 2 katte, men det har sat sig ind inden i mig. hvordan kan jeg komme videre? håber du kan svare på mit spørgsmål. hilsen den ulykkelige 17 årig

Svar:
Kære 17-årig
Det gør mig ondt med din kat. Når man elsker gør det ondt når de går bort. Jeg havde selv en hund i min barndom der døde af gigt, og det gjorde også superondt.
Du kan evt. skrive et afskedsbrev til din kat Missy........sige farvel på den måde. Det gjorde jeg, da min hund Zorro døde. Det hjalp faktisk. Vi fik dog ikke nogen hund efter. Du kunne også bruge noget tid, når du er parat, på de to nye katte.......og øse din kærlighed på dem.
Der findes også mindesider for kæledyr, der kan du evt. oprette et minde for din kat. Indtil du føler, at du er ovenpå igen. For det kommer du - selvom det gør ondt lige nu - men det er også tæt på. Stor ros til dig for at kunne beskrive og skrive herinde nu.
Æret være Missy´s minde.
Kærlig hilsen
Charlotte