at miste
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en pige, som snart skal til tysk eksamen og jeg skal fortælle om at miste. jeg har nogen spørgsmål: 1. hvem kan man kontakte, hvis man mister en nær? 2. hvad kan man gøre for at bearbejde sorgen? 3. kan man miste nogen/noget man aldrig har haft? håber du vil svarer på mine spørgsmål Hilsen frk. Bruun

Svar:
Hejsa frk. Bruun.
Hvis man mister en nær - kan man kontakte egen læge - hvis man vil have en henvisning til psykolog. Ellers kan du kontakte forskellige foreninger, for at få hjælp.
For at bearbejde sorgen, er det vigtigt at man taler om den, taler om sorgen efter det behov man har som individuelt individ. Vi er vidt forskellige som mennesker, vores netværk er også forskellige. Nogen har behov for at tale om det og nogen lukket det inde. Det er vigtigt, at have nogen man stoler på, som man kan tale med. Nogen gange også ligesindede personer der også har mistet.
Nej - man kan ikke miste noget man aldrig har haft!! Man kan kun mangle det.
Held og lykke med din eksamen.
Charlotte