Mini-piller

brevkassespørgsmål

Mini-piller

brevkassespørgsmål af
Sophie
15 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hej :) Jeg skal begynde på minipiller når min næste menstruation starter og ved den starter 2 dage før jeg skal ud og rejse. Ved også at ens mens kan udeblive helt når man er på mini-piller. Derfor tænkte jeg (hvis min mens valgte at udeblive helt) om den kunne gå væk allerede dagen jeg begynder på minipiller efter jeg har fået min mens eller dagen efter sådan at jeg ikke har mens når jeg skal ud og rejse?

Svar:

Hejsa

Det er helt rigtigt at menstruationsblødningen enten kan aftage, forkortes i antal dage eller udeblive helt efter opstart af minipiller.

Når det er første gang du skal tage dem, vil jeg dog ikke forvente at menstruationen stopper helt. Der har i din tidligere cyklus samlet sig blod og væv, som skal ud af livmoderen. Den mængde er jo endnu ikke blevet mindsket, men vil blive det i din næste cyklus.

Så det betyder, nej du kan desværre ikke forvente den vil være væk på ferien.

Jeg håber du får en rigtig god ferie til trods for menstruation og bliver glad for valget af minipiller.

Med venlig hilsen

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål