Mine tænder er grim
brevkassespørgsmål af
Miw
17 år
hej jeg er 17 år gammel. Mit spørgsmål er jeg vil have bøjle på mine tænder. hvordan skal jeg betaler? Skal jeg betaler hver måneder eller hvad? Og hvor mange skal jeg betaler første gange og anden gange?

Svar:
Hej Miw
Hvis du skal have bøjlebehandling, som du selv betaler, skal du undersøge betalingen hos den tandlæge, som du skal have behandling hos, da det kan være forskelligt fra tandlæge til tandlæge, hvordan man kan betale.
Nu du er under 18 år, kan du eventuelt få bøjlebehandlingen betalt, hvis kommunens tandpleje vurderer at du har behov for bøjlebehandling. Nu skriver du ikke noget om, hvorvidt du allerede har fået tjekket om du kan få gratis bøjlebehandling gennem kommunen. Hvis ikke du har, skal du kontakte din kommunes tandpleje, og spørge ind til det.
Hvis du allerede er blevet tjekket, og har fået afslag på bøjlebehandling, kan du som sagt prøve at kontakte forskellige tandlæger som tilbyder bøjlebehandling og spørge ind til, hvordan du kan betale, og hvopr meget det koster.
Gode hilsner Maya