Mine ben
brevkassespørgsmål af
Flora
14 år
Hej jeg er en pige på 14 og jeg er meget ked af mine ben fordi at mine knæ rører hinanden men hved ikke om jeg er plat foddet men jeg græder næsten hver aften og ændre med at være oppe til klokken 12 om natten  og derfor spørger jeg jer om i kender nogle øvelser til at min knæ ikke røre hinanden mere så der er mellemrum mellem dem det er mit største ønske hilsen Flora

Svar:
Hej Flora
Der er en del unge der oplever lignende problemer. Enten fordi de indadvendte knæ er meget synlige, eller fordi det giver smerter, når man dyrker motion.
Der findes forskellige øvelser, men før man kan kaste sig over øvelser, er det meget vigtigt at finde ud af hvorfor knæene vender ind mod hinanden.
Platfod kan godt have en betydning for hvordan ens knæstilling er, men det kan også skyldes selve knæet, anklerne og endda hofterne.
Så første skridt er at tage kontakt til din egen læge og blive henvist til en undersøgelse, så man kan finde ud af præcis hvorfor din knæstilling er domndenner, og om det så er noget man kan og skal gøre noget ved.
Mange hilsner Julie