Min veninde tar mig hele tiden på røven

brevkassespørgsmål

Min veninde tar mig hele tiden på røven

brevkassespørgsmål af
Camilla
14 år
Oprettet 3 år 6 måneder siden

Hej Cyberhus. Jeg har brug for hjælp. Min veninde blir ved med og tage mig på røven, når vi er sammen. Jeg sys det meget ubhageligt, fordi vi jo er veninder. Og jeg er ikk til piger. Jeg ved ikk hva jeg ska gøre. Eller hvordan jeg ska sige det. Det krænker mig bar ret meget. Jeg virkelig nervøs for og sige det til hende. Og ved heller ikk hvordan jeg ska sige det til hende, uden der sker nogle misforstålser.

Svar:

Hej Camilla,

Det kan jeg godt forstå. Det er selvfølgelig ikke rart at blive taget på røven, når man ikke bryder sig om det. Det er heller ikke okay, hvis du føler dig krænket og bliver utilpas over det. Det er rigtig fint, at du sætter dine grænser, og at du følger din mavefornemmelse. Jeg kan også forstå, at det kan gøre dig nervøs at konfrontere din veninde, og at du gerne vil få det formuleret på en måde, der hverken sætter dig eller din veninde i en underlig position. Det er okay at sige fra. Det kan være, at din veninde faktisk ikke ved, at det gør dig utilpas? Det kan også være, at hun gør det uden at tænke mere over det?

Der er mange forskellige måder, man kan sige det på. Det er også forskelligt, hvordan man fra person til person har det med kropskontakt, når det gælder venskaber. Nogen kan lide at være tættere end andre. Det er også helt normalt. Derfor tænker jeg også, at det er muligt, at din veninde egentlig ikke føler, at det bliver en akavet snak. Måske ser hun det som noget venskabeligt, og ikke som noget hun gør, fordi hun er interesseret i dig på en anden måde. Du kan prøve at fortælle hende næste gang, at det ikke personligt har noget at gøre med hende, og at du ikke ønsker, at hun misforstår dig, men at sagen er, at du ikke bryder dig om at blive taget på røven. At det faktisk gør dig lidt utilpas, og at du ikke er vant til det. Så får du også lige sat dine grænser, og din veninde kan blive klar over, at det ikke er særlig rart for dig. Det tænker jeg også, at din veninde sagtens kan være forstående overfor.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det går godt med snakken.

De bedste hilsner,

Tina

cyberhustinas billede
Tina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål