Min veninde gør grin med mit crush

brevkassespørgsmål

Min veninde gør grin med mit crush

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej cyberhus, jeg er en pige på 13 år som har et problem. Jeg er forelsket i en dreng fra min parallel klasse og har været det nu de sidste 2 år problemet er at min ene veninde altid laver sjov med det for exsempel når vi taler om hvem vi godt kan lide siger hun altid ham selv om hun ikke er forelsket i ham. hun siger der fordi han flere gange har flirtet med hende lige foran mig og hun synes det er sjovt, jeg synes ikke det er rart når hun gør det og jeg har det som om hun gør grin med mig

Svar:

Kære dig

Det lyder ikke særlig rart at du føler at din veninde gør grin med dit crush, og jeg synes det er sejt at du har skrevet herind.

Først og fremmest så tænker jeg på om du mon har prøvet at snakke med din veninde om hvad du oplever? Nogle gange så kan man være ret så sikker på at man er helt vildt sjov, at man ikke opdager det hvis andre har det på en anden måde. Det kan også være at hun er lidt misundelig på at du snakker om ham og at du har følelser for ham, fordi hun måske også gerne vil finde en som hun er vild med. Misundelse kan være en rigtig træls ting, og den kommer rigtig ofte til udtryk på en dum måde.

Jeg synes også at du skal prøve at snakke med hende om at det sårer dig når han flirter med hende, og selvom du ikke kan styre hvad han gør, så kan du måske få din veninde til at reagere på en anden måde, så det føles bedre for dig.

Selvom du siger at hun ikke er vild med ham, så vil jeg lige nævne at det måske godt kan være at hun har følelser for ham alligevel, men at hun ikke rigtig tør at sige det til dig fordi hun er bange for at du bliver ked af det. Derfor laver hun mere sjov med det, for at se hvordan du reagerer. Hvis hun fortsat bliver ved med at sige at hun ikke er vild med ham, så må du tro på hende, og så må du snakke med hende om at det gør ondt når hun laver sjov.

Jeg håber du kan bruge mit svar, og jeg håber at du får fortalt hende hvordan du har det.

Kærlige hilsner,

Signe