min ven suttede pik på mig
brevkassespørgsmål af
jens
16 år
min ven er en en pige en dag hvar hjemme hos mi og hun sporte om hun måtte sutte min pik og jeg sagde ja og nu er hun gradvid fordi vi hyggede hjælp mig!!!!!!!!!!!!!!!

Svar:
Hey Jens
Ja, lidt hygge kan hurtigt udvikle sig, når man hygger på den måde.
Når du skriver at hun er blevet gravid, går jeg ud fra at I også havde sex, altså at du havde din pik, oppe i din venindes skede? For man kan under ingen omstændigheder blive gravid at at sutte pik.
Når nu hun er blevet gravid er der ikke andet at gøre end at I begge to må forholde jer til den virkelighed der er nu. Under alle omstændigheder skal hun afsted til en læge, sådan at hun kan få hjælp og rådgivning. Lige meget om hun skal føde barnet, eller om hun ønsker en abort, SKAL der en læge ind over. Der er ikke andre muligheder, og det hjælper ikke noget at vente. Det er bare med at komme afsted, så der kan komme styr på situationen.
Snak med din veninde om hvad hun tænker og ønsker? Snak med dine forældre om hvad der er sket. Jeg ved godt det kan være vildt grænseoverskridende, og måske er du nervøs for hvad dine forældre vil gøre. Men hvis hun er gravid står I begge i en situation, som ikke bare går over af sig selv. En situation I umuligt kan løse selv. Der skal hjælp til, og i den forbindelse er det altså bare bedst også at få snakket med dine forældre.  Både dine og din venindes forældre kan også hjælpe i forhold til alt det med at komme til læge, og træffe den bedste belsutning for både dig og din veninde. Måske bliver dine forældre overraskede, kede af det, skuffede eller noget helt andet. Jeg er sikker på det trods alt bliver glade for at få det at vide, så de kan hjælpe jer med at løse situationen.
Hvis du er i tvivl om hvordan du griber det an med sådan en snak, er du velkommen til at logge på vores chat, og få en snak med en af vores rådgivere. Sammen kan I sikkert få idéer til hvordan du kan få fortalt om det her.
Mange hilsner
Lasse