min storebror
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har mistet min storebror for nogle uger siden, han tog
sit eget liv.
jeg savner ham rigtigt meget og jeg ka slet ikk fungere
mere, siden min bror døde har jeg ikk sagt noget som helst til nogen,
altså har slet ikk snakket, sagt nogen ord eller noget , og jeg vil helst bare være alene hele tiden.
jeg savner ham så meget og jeg ka snart ikk klare det mere, han betød alt for mig og han var den eneste jeg ku snak med og stole på.
jeg tror han gjorde det fordi det her hjemme bar er noget lort, vores forældre er misbrugere og de er ikk rare ved os, men hva ska
jeg gøre uden min bror :'(
jeg tænker på ham hele tiden og jeg får tit så ondt i maven at jeg kaster op, og når jeg er alene græder jeg hele tiden , jeg vil bar have ham tilbage :(
Det gør så ondt indeni, jeg tænker tit på at gøre ligesom han gjorde, så ville jeg være fri fra det hele. Jeg skære
nogen gange i mig selv for så tænker jeg på noget andet. Jeg er begyndt at
drikk meget og tage stoffer engang i mellem , det får mig os til at glemme
tingene lidt.
men jeg er bange for at jeg ender som mine forældre... Jeg
hader mine forældre, de ska bar tage en færge ud af verden ...
Jeg ka ikk li de ting de gør og vil have mig til ...
Min storebror var den eneste der forstod mig og hjalp mig og snakkede med mig .
ved godt mit brev er lidt forvirrende og rodet, undskyld ..

Svar:
Kære ''lillebror''..........
det gør mig utrolig ondt, at du har mistet din storebror. Det må være utrolig hårdt at erkende, at han har valgt at tage sit eget liv.
Du skal finde en at tale med, som du føler du kan stole på 100%.
En som du tror kan åbne op for alle dine følelser. For du har rigtig mange ting indeni, som skriger på at komme ud.
Lav et løfte som du skal holde, lov dig selv, at du vil leve, leve for din bror, vise ham hvad han er er gået glip af ved at sige farvel til livet. Livet er en værdifuld gave.
Det er meget vigtigt du får hjælp og ikke går alene med alle dine tanker. Log evt. på Chatrådgivningen herinde på cyberhus.
Her kan du være anonym - og.så kan du få luft for dine tanker og rådgiverne kan hjælpe dig med at finde den rigtige hjælp.
Mange tanker til dig...
/Charlotte