Min seksualitet?
brevkassespørgsmål af
S V
15 år
Hej brevkasse... Jeg prøver lige cyberhus, da sexlinien ikke var til NOGEN hjælp overhovedet... Jeg er 15 og har haft en drengekæreste som jeg kyssede med tit.. problemet er bare at jeg ikke kunne lide at kysse ham.. Jegføler mig klar, jeg føler bare ikke at jeg har lyst til ham på den måde overhovedet... Ja han var dejlig at putte med og sådan men aldrig mere end det... Men jeg nu er jeg så forælsket i en ny dejlig dreng... Vi er ikke kærester men vi har puttet et par gange og det er så rart... men heller ikke her har jeg lyst til ham på den måde... Jeg har heller ikke lyst til piger så jeg er ikke lesbisk. man Når jeg ikke er til det ene eller andet... Hvad er man så? Altså føler jeg er til drenge men jeg vil jo ikke noget seksuelt med dem...

Svar:
Kære du
Det er godt, at du rækker ud til nogen andre, når du ikke føler, at du fik hjælp hos sexlinien. Jeg håber, du føler, at du får hjælp her.
Det er helt normalt at være i tvivl om, hvad man har lyst til, og hvad man er til. Du skriver, at du føler dig klar, men samtidig at du ikke har lyst til ham på den måde. Du skriver også, at du ikke vil noget seksuelt med drenge. Jeg er ikke helt sikker på, hvad du henviser til, når du skriver, at du føler dig klar, men det er altid ok at sige fra. Det er helt ok ikke at have lyst, og du behøver ikke at stresse over det. Det kan både handle om kys, at røre ved hinanden og om sex - du behøver ikke, hvis du ikke har lyst. Nogle er relativt 'gamle', inden de får lyst til det seksuelle. Jeg kan fortælle, at gennemsnitsalderen for førstegangssex i Danmark er 16 år, så du behøver ikke at have travlt.
Det lyder til, at du er glad for at putte med den dreng, du er forelsket i nu. Så skal du bare blive ved med det, hvis han også gerne vil. Det kan være, at I på et tidspunkt får lyst til at kysse, og så kan I gøre det. Måske får du en gang lyst til mere, og så er det også helt fint. Det kan også være, at du ikke får lyst til mere, og så er det også helt ok. Det kan være, at du er aseksuel, men det behøver du ikke at bekymre dig om endnu. Der kan godt gå noget tid, inden man får lyst til at kysse, røre og især have sex. Det er meget forskelligt hvornår og hvor lang tid der går, inden man har lyst. For nogen handler det også om, hvor tæt man er med personen.
Hvis du har lyst til at fortælle mere om det, eller ikke føler, at du har fået hjælp nok, er du meget velkommen til at skrive til vores chat. Der er det lidt nemmere at snakke om det.
Venligst
Luna