Min penis
brevkassespørgsmål af
Mikkel
17 år
Min penis er ulækker og fyldt med knopper. Jeg har søgt efter flere ting 100 gange og kan stadig ikke finde ud af hvad det er. Og det er heller ikke talgknopper. Hvem skal jeg kontakte, hvordan og hvad skal jeg skrive?

Svar:
Hej Mikkel
Det er godt du skriver, for det er ikke fedt at føle at ens pik er ulækker eller forkert.
Man kan finde masser af god viden på nettet, men nogle gange er de også bare vigtigt at springe nettet over, og gå direkte derhen, hvor man kan få det rigtige svar.
Talgknopper kan se ud på mange måder, men knopper kan også skyldes irritation. Eksempelvis ved barbering, eller hvis du vasker dig med sæbe, som din hud ikke tåler. Nogle har hårsække på pikken, som er så tydelige, at de ligner knopper.
Hvad det præcis er, er umuligt at sige, uden at vide mere, og derfor er der kun et rigtigt råd. Kontakt din læge, og beskriv dine knopper. Din læge kan vurdere om du skal undersøges, om din beskrivelse er nok, eller om det måske skal suppleres af et billede. Din læge kan også hurtigt give svar på om det er noget der kan/skal behandles.
Du behøver ikke vide en masse, for at kontakte din læge. Bare sig/skriv at du har en masse knopper på din pik, som du er ked af og bekymret for.
Måske tænker du at det virkelig ikke er noget du har lyst til at snakke med lægen om, og det kan jeg godt forstå. Husk at din læge arbejder med mennesker og kroppe. For din læge er din pik bare en helt almindelig del at kroppen, og noget der er ligeså naturligt at tale om, eller kigge op som en fod eller en arm.
Mange hilsner Pedro