Min mormor
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej...
Den 20. december sidste år fik vi at vide at vores mormor havde kræft i maven og det havde bredt sig, de sagde hun ville have mellem 1 måned og et halvt år og nu efter et halvt år ka man se hun ik ka holde til så meget mere og hun er træt, men hun vil helst ik vise det.
Hun har altid været venlig og gavmild.. Da Jeg var lille var jeg altid ude ved hende og det er næsten det eneste jeg ka huske fra min tid som barn, at jeg altid var ude ved hende og nede i sommerhus.
Hun har fyldt rigtig meget og hele det her halve år har jeg tænkt så meget på det, jeg ville så gerne kunne gi hende noget tilbage, men kommer vi for meget blir vi bar ved at minde hende om det hun helst vil glemme..
Hilsen mig..

Svar:
Kære pige........
Du skal vide, at din mormor helt sikkert er rigtig rigtig glad for at du kommer på besøg.
Hun er i en fase i sit liv, hvor det desværre går ned af bakke. Det er hårdt, at erkende at livet er ved at være forbi. Det er svært for hende, at se Jer - for det minder hende også om, at hun snart ikke skal se Jer mere.
Hvis jeg var dig - det ved jeg godt jeg ikke er - men ment som et godt råd. Så ville jeg - hvis det var mig - have noget tid med mormor alene.
Fortælle hende hvor meget det har betyder for dig, at være sammen med hende og være i hendes sommerhus. Hvor dejlige fantastiske minder du har omkring den tid. Fortælle hende, at du elsker hende, det ved hun godt - men det er altid dejligt at høre det direkte.
Få sagt ordentlig farvel.................Du får kun en chance. Pludselig er hun væk. Så er det for sent.
Det er utrolig flot af dig at skrive herinde. Du er en stærk pige. Brug din styrke og fortæl din mormor om din kærlighed og respekt for hende. Det vil give hende et smil på læben.
Jeg ønsker dig det bedste.
Kærlig hilsen
/Charlotte