min mor er belastende

brevkassespørgsmål

min mor er belastende

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Min mor er fucking træls. Fordi fx i går lå mig og min kæreste og jaaa hyggede lidt med finger og bj og jeg det endte ud sex.

Men hver eneste gang vi har været seksuelt sammen kommenter hun det morgen efter..   Men hvorfor kan jeg ik hygge mig i fred uden det skal kommenters.   og hun opdager det på at jeg stønner en del

Svar:

Hej med dig.

Det lyder ret frustrerende, at din mor kommenterer på dit sexliv med din kæreste. Det er ret privat, og noget som man ikke har lyst til, at ens mor skal kommentere på. Men det er selvfølgelig en udfordring, når der skal være plads til jer begge.

Der kan være mange grunde til, at din mor kommenterer på det, hun hører. Nu ved jeg ikke, hvad det er, hun kommenterer på, men jeg kan forestille mig, at det måske også kan være lidt svært for hende at høre sin datter have sex. Selvom hun helt sikkert godt ved, at det er meget naturligt, når man er 15 år og har en kæreste, så er det som mor nok ikke så rart at blive konfronteret med, at ens barn nu er ved at blive en ung voksen.

Jeg tænker, at der er to ting, du kan prøve at gøre:

1. Tal med din mor om, at du synes det er irriterende, at hun kommenterer på dit sexliv, og du har brug for lidt privatliv. Hvis du vælger den her løsning, vil jeg anbefale at tage snakken på et tidspunkt, hvor du i forvejen ikke er irriteret på hende. Så er det nemmere at tale konstruktivt sammen. Og her er det vigtigt også at lytte til din mors side af sagen. Måske I kan finde frem til en form for kompromis.

2. Hvis du ikke har lyst til at tale med din mor om det, så kan en løsning også være at prøve at være mere stille, når du har sex med din kæreste. Det er selvfølgelig ikke det fedeste at gøre, fordi det kan godt virke lidt hæmmende, at man skal begrænse sig sådan, når man har sex. Men det er måske den bedste måde at sikre, at din mor ikke kommenterer. For hvis hun ikke kan høre, hvad der foregår, er der heller ikke rigtig noget at kommentere på.

Hvis intet fungerer, og din mor stadig kommenterer, så er der nok ikke så meget andet at gøre end enten at acceptere, at hun kommenterer, eller ikke have sex med din kæreste, når I er hos dig. Det er et vilkår, når man stadig bor hjemme, at man skal tage hensyn til hinanden. Men jeg håber, at I enten sammen kan finde en løsning, eller din kæreste og dig også kan hygge jer sammen, men hvor I er lidt mere stille, så der også er plads til at din mor kan være i det, når I er sammen.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange hilsner
Karoline

Karolines billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål