Min lærer råber ad os

brevkassespørgsmål

Min lærer råber ad os

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 1 år 6 måneder siden

Jeg har fået en ny lærer her i 7 klasse og hun er ikke så sød som andre. Hvis man lige kommer til at sige noget råber hun “SÅ FAT DET DOG” og ligende. Jeg vil bare høre om en lærer må det.

Svar:

Kære du.

Super godt at du skriver og spørger efter hjælp!

Det lyder enormt frustrerende, at opleve ens lærer ikke udviser forståelse for jer.
Er det mon noget du har talt med dine klassekammerater omkring? Evt forældre? For det lyder til, at det kunne give mening at få det drøftet, og få sagt til hende, at det faktisk ikke er særlig rart for jer, når hun råber af jer og i får følelsen af skæld ud. Nogle gange kan det være sværere end andre gange, at forstå de forskellige ting man skal lære igennem skoleårene, og her er det vigtigt at en lærer også kan hjælpe til med at det bliver lettere at lære, og opmuntre når det er svært.

Det er super vigtigt at en lærer udviser forståelse overfor sine elever, og er i stand til at hjælpe dem, når der er brug for det. Derfor er det heller ikke godt, når en lærer ender med at råbe. Desværre kan det nogle gange være rigtig svært at være lærer, hvis der fx er meget støj og larm i en klasse. Så kan lærerne godt blive frustreret, men hvis det ellers normalt foregår på en god måde, så bør en lærer også kunne rumme, at det bare nogle gange kan være sværere at forstå tingene.

Derfor håber jeg, at du vil tale med dine klassekammerater om det, men også nævne det for dine forældre, så det er noget der kan tages op med hende. Måske kan du også, hvis du har mod på det, sige til hende, at du ikke synes det er særlig rart, når hun råber af jer. Så hun forstår at det ikke er særlig fedt for jer at være i. Evt kan det hjælpe at tale med en af de andre lærere, som du oplever som søde og gode til at have jeres klasse. Denne lærer kan efterfølgende så tage en snak med sin kollega om problematikken!

Jeg håber det bliver bedre, og at i kan få en bedre tone ind i klassen, når hun underviser!

Hilsen fra Rose

Nannas billede
Rose fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål