Min kønsdel

brevkassespørgsmål

Min kønsdel

brevkassespørgsmål af
Intet navn
18 år
Oprettet 8 måneder 2 uger siden

Jeg er en dreng, og bare kald mig for "Silas". Jeg er 18 år, og jeg har en ret lille kønsdel, den er ca 12 cm, når den er stiv, og ca. 9 når den er slap, jeg ved ikke, om det er helt normalt, eller om jeg burde at gå til lægen med det. Men jeg er også bare for senerert til, at gå til lægen, hvis det skal omhande min kønsdel, selvom, at jeg godt ved, at de ikke har noget imod det:/ Og bare lige et spørgsmål, hvis man har for stramme underbukser på, i for lang tid, vil det så også gøre som, at den også stopper med at vokse, så længe, at man har dem på?.. bare fordi en gang, så var mine underbukser for små, og jeg synes, at det var for pinligt at sige det til min mor(jeg boede kun henne ved hende), at jeg havde brug for nye underbukser..:/ og hvis ja, ved du så ca. hvornår det bliver for stramt? Bare fordi, at jeg er lidt bange for, at jeg ødelagde det for mig selv med, at min pik ikke er blevet så stor, og det er jeg lidt ked af:( og det er nogle år siden Men hvis det var derfor, er der så en måde på, at få den til at vokse det, som den ikke fik gjort den gang?.... det håber jeg virkelig, at der er.. eller er det for sent, og så kommer den bare aldrig til at blive så stor, som den ren faktisk skulle havde været? :/ Det er et underligt spørgsmål, jeg ved det godt, men jeg vil også bare gerne vide det.. :(

Svar:

Hej Silas

Det er godt, at du skriver herind og spørger, når der er noget, du er i tvivl om. Herinde findes der ingen dumme eller underlige spørgsmål, og du er helt sikkert ikke den eneste, som har været i tvivl om sin pikstørrelse.

Først og fremmest vil jeg gerne fortælle dig, at din pikstørrelse er helt normal og meget gennemsnitlig. Så der er ikke nogen grund til at tage forbi lægen med dét. Du spørger også om, hvorvidt for stramme underbukser kan have været med til at stoppe din piks vækst. Det tænker jeg ikke, at det har. Stoffet i underbukserne er elastisk, også selvom det kan føles stramt, hvis underbukserne er for små. Men det betyder ikke, at kroppen holder op med at vokse, hvis man har stramt tøj på. Når tøjet føles stramt er det måske netop fordi, at der er noget, som udvider sig og har brug for plads. Det er desuden også sådan, at pikken kan vokse, helt indtil du er 25 år, hvor kroppen er færdigudviklet. Så din pik kan også sagtens nå at vokse lidt endnu (selvom det selvfølgelig ikke er garanteret, at den vil gøre det).

Når jeg læser dit spørgsmål lyder det for mig som om, at din pikstørrelse går dig på og gør dig ked af det. Men jeg kan imidlertid ikke ud fra dit spørgsmål læse mig frem til, hvordan det kan være, at det går dig på. Der kan være mange grunde til det, men jeg får lyst til at fortælle dig, at pikstørrelsen ikke nødvendigvis har nogen som helst betydning for, hvordan man præsterer i sengen. Faktisk er en kvindes skede kun mellem 8-12 cm dyb, og derfor kan man måske lidt kækt sige, at der faktisk heller ikke er behov for en større pik end det. Derudover handler det i det hele taget også mere om, hvordan man gør, end om hvor stor den er. Man kan sagtens præstere dårligt i sengen med en stor pik og omvendt.

Det er også vigtigt for mig at fortælle dig, at det er helt normalt at sammenligne sig med andre - for man vil helst ikke være den, der stikker ud - men som regel gør det ikke noget godt for ens selvtillid. For det er ofte nemmere at finde frem til de gode ting om andre end en selv. Det kan derfor være rart at huske sig selv på at tale om og til sig selv på samme måde, som man ville tale til en ven.

Hvis det er noget andet, der er grund til, at din pikstørrelse går dig på, eller hvis du har behov for at vende det med nogen, er du meget velkommen i vores SMS-rådgivning eller til at skrive herind i brevkassen igen.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål