Min kæreste vil gerne lave blowjob, men jeg føler mig ikke klar. hvad gør jeg!?!
brevkassespørgsmål af
Anonymt :)
15 år
Min Kæreste (16 år gammel), og jeg (15 år gammel) snakker ofte sammen om kærlighedsliv etc. etc., og i en af vores samtaler sagde hun at hun var interresseret i at give mig Blowjob. Jeg føler mig ikke klar til det, men jeg ved ikke hvordan jeg siger nej til hende uden at såre hendes følelser! Hvad gør jeg?

Svar:
Hey Anonym
Det lyder som et virkelig dejligt forhold du og din kæreste har. En åben dialog om jeres kærlighedsliv er virkelig et godt udgangspunkt for et godt forhold, så I er virkelig godt på vej allerede.
Sex kan være helt vidunderligt, og sammen med en kæreste kan det næsten være et eventyr at gå på opdagelse i hinandens kroppe og lyster. For at det skal være vidunderligt er det vigtigt at være opmærksom på hinandens og egne grænser, og derfor er det bare virkelig godt at du mærker efter, og så også står ved at du ikke er klar til blowjob endnu.
Jeg kan godt forstå at du er bekymret for at såre din kærestes følelser, når du siger fra, men det tænker jeg der er en rigtig god løsning på.
I taler allerede om jeres kærlighedsliv, så I er virkelig allerede godt på vej. Så helt kort, tænker jeg du skal sige det som det er. Forklar at du endnu ikke er klar til at afprøve den del af jeres sexliv. Hvis det ikke handler om at du slet ikke har lyst til at prøve et blowjob, men at du bare ikke er helt klar endnu, synes jeg du skal sige det. På den måde ved din kæreste også at det ikke handler om at du ikke har lyst til hende, men at du bare ikke føler at du er klar til at tage det skridt endnu.
Mange tror at drenge og mænd, altid er klar til sex, og alle former for sex. I virkeligheden er det meget langt fra sandheden. Det er helt almindeligt ikke at føle sig klar, eller ulyst. Jeg tænker det er godt at kunne sige til din kæreste. At det ikke er fordi der er noget i vejen. Du er bare ikke klar, ligesom der helt sikkert også ville være ting, som hun ikke ville være klar til.
Så mit bedste råd er, at du siger det som det er, og er åben og ærlig overfor din kæreste. Sig at det er noget du glæder dig til at prøve senere i jeres forhold, hvis det er sådan du har det, men at det bare ikke er lige nu.
Nogle gange kan det, ikke at være klar, bare være en følelse, som man ikke kan sætte præcise ord på, og det behøver man heller ikke. Hvis du ved mere om hvorfor du føler, at du ikke er klar, synes jeg du skal være åben omkring det.
Det kan være virkelig svært, at skulle fortælle noget til sin kæreste, som man tænker hun kan blive ked af. Omvendt er det også ofte de snakke, hvor man tør være åben og ærlig, der skaber et endnu tættere og bedre forhold. Så hold fast i din grænse, og del dine tanker med din kæreste. Det er helt sikkert det du kommer længst med.
Mange hilsner Lasse