Min klassekammerat rører ved mig
brevkassespørgsmål af
Donatelllo
16 år
Hej Brevkasse. Jeg går i 9. klasse og har det rigtig fint derhjemme. Undtagen når min klassekammerat Jesper er på besøg. En gang var vi de bedste venner, men her på det sidste er han begyndt at snige sin pik ind i muden på mig hvis vi sover sammen. Jeg har bedt ham lade være og sagt at jeg synes det er ulækkert, men han bliver ved med at finde nye metoder. Engang vågnede jeg med hans sæd i min navle, jeg vækkede ham og konfronterede ham med hvorvidt det var hans eller mit. Han vågnede mistænkeligt hurtigt, men svarede dog at han ikke kendte noget til sæden i navlen. Jeg havde bare ikke nævnt navlen endnu. Mine forældre siger at det er noget jeg selv må tage mig af, og lærerne tror ikke på mig. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej
Det lyder godt nok grænseoverskridende, det han gør. Det er slet ikke okay og det er rigtig godt at du siger fra overfor ham. Han skal vide at du ikke vil have at han gør det. Jeg tænker du nok skal overveje helt at stoppe med at sove sammen med ham, når du ikke kan være tryg ved hvad han gør, mens du sover. Det han gør er faktisk et seksuelt overgreb, så det er ikke bare dårlig stil, det er også ulovligt og strafbart. Jeg tænker du igen skal prøve at snakke med dine forældre, og gøre det klart hvor alvorligt det der sker er...for det er det. Jeg synes det er nogle meget voldsomme ting, din ven har udsat dig for, og jeg synes dine forældre burde være der for dig, og støtte dig.
Jeg tænker som sagt du som minimum, skal stoppe med at sove med ham.  Du skriver at I engang var bedste venner.  Jeg ved ikke om du længere tænker jer som venner, men hvis han ikke vil respektere dine grænser, skal du måske genoverveje om I overhovedet har et venskab?  Som venner skal man respektere hinandens grænser og respektere et nej, og det lyder slet ikke som om han har forstået det.
Hilsen
Henrik