Min kæreste tror ik på mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa mig og min kæreste skriver/snakker meget sammen men når jeg siger at hun er en flot tøs tror hun ik på mig. hvordan for jeg hende til at tro på mig

Svar:
Kære dig
Jeg synes det er rigtig sejt at du gerne vil fortælle din kæreste at du synes hun er flot, og jeg kan godt forstå at det kan være frustrerende når du føler at hun ikke tror på dig.
Når man er på jeres alder, så kan det nogle gange være svært at tro på at andre synes man er noget særligt. Der sker rigtig mange ting i kroppen, udseendet begynder at ændre sig, og man kan hurtigt blive meget opmærksom på alle de ting som man ikke er glad for ved en selv. Derfor kan det være svært at tro på det, når andre siger at man er flot, fordi man måske selv synes at man jo har en masse fejl. Men derfor skal du ikke stoppe med at sige det. Faktisk vil det bedste være at du fortsætter med at fortælle hende hvad du synes om hende, og måske endda være mere specifik. Det vil sige at du måske kan fortælle hende hvad du synes er flot ved hende. Måske er det hendes hår? Måske er det hendes øjne? Måske er det hendes krop? Måske handler det mere om at du synes hun er sød, dejlig, kærlig, sjov eller sej? Måske er det alle de ting, og så synes jeg du skal sige det. Men nævn dem alle sammen. Og hun vil nok fortsætte med at sige at hun ikke tror dig, men inderst inde vil hun blive rigtig glad. Vi kan allesammen godt lide at få komplimenter, selvom det nogle gange kan føles pinligt.
I den forbindelse, så kan du også prøve at spørge hende om hvad hun synes det flotteste er ved hende selv - måske siger hun at der ikke er noget, men så prøv at spørge hende om hvad hun helst vil miste ved sit udseende. På den måde kan du blive lidt klogere på hvad hun kan lide ved sig selv, og så kan du sørge for at nævne det når du siger hun er flot.
Sidst men ikke mindst, så sørg også for at du siger det til hende på det rigtige tidspunkt - når hun har gjort noget ud af sig selv, så vil sikkert gerne høre at du sætter pris på det - og måske at du ikke gør det hele tiden - hvis du hele tiden siger det, så er det også sværere for hende at tro på, for så virker det måske til at du "bare" siger det fordi du skal.
Jeg håber du kan bruge mit svar
Venlig hilsen
Signe