Min kæreste kan ikke kysse ordentlig
brevkassespørgsmål af
julle
20 år
Hej brevkasse Min kæreste kan godt kysse, men det er ''almindelige kys'' - de er sådan okay, til den gode side. Jeg har kun kysset med to fyre i mit liv, én før min kæreste - og han var mega god! vi har også prøvet at snave, det var godt og jeg nød det. Nu er problemet.. det kan min kæreste altså ikke :/ øv, for det dræner mig meget - men den anden fyr ville ikke have mig :( jeg elsker min kæreste, men jeg vil altså gerne kunne kysse mere intenst og også gerne snave ud i fremtiden. Vi har forsøgt men han kan simpelthen ikke bruge tunge og hvis han endelig gør er det nede ved hans tænder han bruger den - hvilket jeg synes er rigtig træls :( næsten alt andet er han god til - så det irriterer mig

Svar:
Kære dig,
Det er meget forskelligt, hvad man kan lide, og hvad man ikke kan. Det er også ret normalt, at der i parforhold noglegange opstår sådan noget, som du beskriver, hvor den ene godt kan lide noget, men den anden måske ikke er så meget til det. Det kan selvfølgelig skabe lidt problemer, fordi den ene meget gerne vil det, og fordi den anden kan føle sig presset. Derfor er det super vigtigt, at man kan snakke ordentligt om det. Det er meget vigtigt, at man lytter til hinanden og respekterer hinanden, for det kan være enormt sårbart at åbne op om den slags. Jeg fornemmer på det, du skriver, at det går dig rigtig meget på, at du og din kæreste ikke snaver. Derfor tænker jeg også, at det ville være en rigtig god idé, at I snakker om det. Måske du kan lære ham det? Her bliver det som sagt rigtig vigtigt, at I kan snakke om det på en varm og anerkendende måde, så din kæreste ikke føler, han gør noget forkert. Jeg er sikker på, at hvis du prøver at fortælle ham, hvor meget det betyder for dig, så vil han gerne prøve at lære det. Det kan måske endda være med til at gøre jer tættere, at I åbner op for at snakke om den slags.
Jeg håber, du kan bruge mit svar. Du er meget velkommen til at skrive igen, eller komme forbi 1-1 chatten! Held og lykke med det!
Sophie