Min kæreste har været mig utro

brevkassespørgsmål

Min kæreste har været mig utro

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej, Min kæreste har været mig utro 3 gange på en periode på 7 måneder, og vi har kun været kærester i lidt over 1 år. Han har ikke haft samleje med andre, men utroskaben har bestået i at skrive med andre piger hemmeligt, sende dickpics, og så har han også videochattet med pigerne imens, at han har onaneret. Første gang skjulte han det for mig, og det var ærligt kun et held, at jeg opdagede det. Jeg blev gal, sur, skuffet og mest af alt ked af det. Det var et kæmpe tillidsbrud, da han udemærket godt vidste, at jeg ville blive så såret over det. Især da han havde udtrykt, at han havde følelser for pigerne i de beskeder. Han angrede dog, og han gjorde ingenting i 4 måneder. Nu har han dog gjort det to gange igen på 3 måneder, og det har været af slem karakter. Jeg er sikker på, at han ville gøre det lige nu, hvis jeg ikke havde opdaget det. Han løj endda for mig, og han sagde, at det ikke var ham. Indtil jeg dog sagde, at hvis han ikke indrømmede det, så ville jeg forlade ham med det samme. Nu står vi så i den situation, at jeg for fanden stadig elsker ham. Men jeg ved ikke, om den kærlighed er nok til, at jeg kan leve i det her forhold mere. Jeg føler ærligt, at han ikke er ked af det. Han undskylder ikke særlig meget, og han prøver bare at fortsætte vores forhold, som om ingenting er sket. Men for mig er alt ændret. Jeg stoler ikke på ham, overhovedet ikke. Jeg er sikker på, at han skriver med andre hele tiden, og jeg er sikker på, at han skjuler det for mig. Jeg er sikker på, at han vil skrive med andre piger for altid. Han virker slet ikke til, at forstå alvoren af hans utroskab. Han virker ikke til at angre. Jeg har nævnt det for ham så mange gange, men ærligt, så tror jeg ikke, at han kan se problemet. Han kan ikke se, at han ikke undskylder nok. Han kan ikke se, at han har ødelagt mig og mit liv. Han har heller ikke villet give mig en grund til utroskaben. Og HAN ER SLET IKKE KED AF DET! Men jeg kan ikke få mig selv til at gå. Jeg har lyst til at tilgive, men samtidigt så føler jeg, at jeg skylder mig selv fred. Jeg skylder mig selv at gå. For lige nu har jeg det rigtig slemt, og jeg kan ikke leve sådan her meget længere. Er der noget jeg kan gøre for at træffe den rigtige beslutning? Kan man tilgive en, som ikke er ked af det? Og kan jeg blive i et forhold, hvor jeg ved, at min kæreste konstant er mig utro?

Svar:

Hej med dig

Tak for dit brev. Som du også selv skriver, så er din kærestes utroskab et stort tillidsbrud i jeres forhold. Jeg kan godt forstå, at det går dig rigtig meget på og at du er vildrede omkring, hvordan du kan håndtere det og hvad du skal gøre. Det er helt forståeligt, at din kærestes utroskab efterlader dig med en masse følelser og tanker. Efter at have læst dit brev, har det givet mig nogle refleksioner, som jeg vil præsentere for dig. Husk at det bare er mine refleksioner og tanker, og at du naturligvis kun skal gøre det, du føler der giver mening for dig.

Du skriver, at du virkelig elsker din kæreste, men at du ikke ved om du kan leve i forholdet mere - hvilket jeg også godt kan forstå. Du skriver også, at din kæreste ikke virker til at forstå alvoren af hvad han har gjort og ikke rigtig virker til at være ked af det - samt at du tror, at han vil blive ved med at være utro og skrive med andre piger, hvis I fortsætter jeres forhold. Ud fra de beskrivelser, synes jeg der er noget der tyder på, at din kæreste har nogle andre værdier og opfattelser af, hvad man kan tillade sig at gøre, når man er i et forhold. Det er svært at sige, hvorfor han agerer som han gør og hvorfor det ikke virker til at betyde så meget for ham, at han har været utro - men det virker til, at I måske ikke helt er på bølgelængde i forhold til jeres værdier og normer i forholdet. Og det synes jeg ikke nødvendigvis du skal blive ved med at acceptere og se gennem fingrene med. For, som du også selv giver udtryk for, så synes jeg, at du skylder dig selv noget fred og du skylder også dig selv, at være i et godt forhold, hvor I er det samme sted og hvor du kan stole på din kæreste - og det virker ikke til, at det er det du har lige nu. Derfor synes jeg, at det er vigtigt at du prøver at tænke over, om du vil kunne opnå tillid til din kæreste igen og om du vil kunne fortsætte med at være i forholdet, samtidig med at du har det godt med dig selv og uden at skubbe dine egne følelser til siden. Det er nogle af de overvejelser du kan gøre dig, for at træffe den rigtige beslutning.

I sidste ende, er det kun dig selv der kan afgøre, om du skal blive i forholdet eller om du skal afslutte det. Jeg forstår godt at det er et svært valg og kan føles som et virkelig stort dilemma - fordi du jo netop stadig elsker din kæreste. Derfor kan tanken om at slutte forholdet måske også føles rigtig svær og måske nærmest uudholdelig. Selvom det er svært at have det sådan, så vil de svære følelser ofte være værst i starten og med tiden vil de aftage mere og mere.

Jeg håber du kan bruge mit svar og at du finder frem til den beslutning der føles rigtig for dig. Husk at du altid kan skrive herinde igen, hvis der opstår flere spørgsmål.

Mange hilsner

Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål