Min kæreste er til piger?!!??!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Har fået mig den dejligste kæreste hun er fucking lækker og god i sengen, ja hun er bare drømme kæresten!!! Men som der os står i overskriften så er hun til piger og vidste det godt for hun havde sagt at hun var biseksuel, men på det tidspunkt forstod jeg ikke helt hvad det betød. Men nu har hun indrømmet hun har "SEX" med sin bedste veninde og de har gjort det siden de var 13!!!!! Min første tanke "er hun utro???" men hun siger de bare er veninder og gør det for sjov og hun 100% er min kæreste og stoler på hende for hun er pisse dejlig men forstår bare stadig ikke det der biseksuel halløj ?! For hendes bedste veninde har jo ikke en "pik" så hvordan kan de have "SEX" og kan det have noget og gøre med mig er jeg ikke god nok? Hun siger bare jeg er god i sengen nemlig!?

Svar:
Kære dig,
Det lyder som om du har fundet dig en skøn kæreste, men kan jeg kan godt forstå at du gør dig nogle tanker om hendes seksualitet og hvad det lige handler om. Først og fremmest, så kan man have sex på mange måder - det behøver ikke involvere en penis, men jeg kan godt forstå du spørger for det er jo selvfølgelig sådan det fungerer på den helt "almindelige" måde.
Det at være biseksuel betyder at man er til både drenge og piger - f.eks. kunne din kæreste i princippet ligeså godt have været kæreste med en pige. Som biseksuel tænder man på begge køn og man kan udvikle følelser for begge køn. Det er tydeligt at din kæreste tænder på både drenge og piger, men i dette tilfælde er det altså dig hun både tænder på, men også har følelser for. Det er jo ret dejligt. Men når hun så fortæller at hun siden hun var 13 har haft sex med sin veninde, så kan jeg godt forstå du spørger om hun er dig utro. Det ville mange mene at hun er, men i bund og grund handler det om, hvad der er rigtigt for Jer to. Det handler om, hvor din grænse går. Jeg kan godt forstå at du kommer til at tænke om du gør det godt nok selvom din kæreste siger at du er god i sengen, men det kan være svært at forstå og føle når hun har sex med en anden end dig også. Jeg kan ikke vide, hvad din kæreste tænker, men jeg tror ikke det umiddelbart har noget at gøre med om du er god i sengen. Jeg tror nærmere det handler om at hun synes det er spændende og eksperimenterende at være sammen med sin veninde. Det virker som om din kæreste ikke helt har fundet sin vej, og det er okay helt naturligt i jeres alder. Det skal bare ikke gå udover dig. Jeg tænker at det vigtigste er at I sammen finder ud af, hvor jeres grænser går. Hvad skal være tilladt og hvad skal ikke. Det kan ikke nytte noget at din kæreste render og gør, som hun vil med sin veninde når du, som er hendes kæreste, går med følelsen af ikke at gøre det godt nok. Hvis det er utroskab for dig, så er det utroskab og det bør din kæreste respektere. Hvis hun vil fortsætte med at have sex med sin veninde uanset, hvad du siger, så mener jeg at du bør overveje om du vil fortsætte med at være sammen med hende. Hvis du derimod kan acceptere at hun har sex med veninden, og du kan finde ro i det, så kan det godt lade sig gøre at fortsætte jeres forhold. Nogle par kan få sådan noget til at fungere, men det kræver fuld tillid og at man tager hensyn til hinanden i forholdet.
Jeg håber du og din kæreste finder frem til det, som gør jer begge glade.
Bedste hilsener
Charlotte