Min far har glemt mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej?... mig og min far har ikke kontakt mer... jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mer... jeg har snakket med mange om det, men det har ikke hjulpet... jeg har ik set min far i 5 år nu... hvis jeg skulle være så heldig at se ham en dag, så er han enten fuld eller har andre på besøg, og så har han ikke tid til mig :(... håber du ka hjælpe mig..

Svar:
Hej Pige 11 år
Jeg kan godt forstå du synes det er svært, og ud fra det du skriver, kan jeg godt høre at du er ked af det og ikke rigtig ved hvad du skal gøre. Jeg vil gerne prøve at hjæle dig så godt jeg kan.
Når du ikke har set din far i lang tid og skriver at hvis du ser ham, så er han enten fuld eller har andre på besøg, så har du måske en masse blandede følelser inden i.
Måske savner du ham, fordi han er din far, og måske vil du gerne have den far tilbage som du havde engang, eller måske er du rigtig sur på ham, fordi han ikke er der længere eller fordi han er fuld
Det kan gøre ondt at miste kontakten til dem der har været tæt på dig, og der kan være mange forskellige følelser inden i, som kan være svære at finde ud af. Det er helt ok og meget naturligt hvis du har det på den måde.
Ud fra det du skriver, så har din far taget et valg om, ikke at have kontakt med dig i øjeblikket. Måske kunne det hjælpe dig at vide, hvorfor han har taget det valg. Jeg vil foreslå dig at snakke med din mor eller måske en anden voksen i familien om det.
Når du snakker om det med andre, så får du sat ord på det der er svært. Selvom du skriver at det ikke hjælper dig, så synes jeg det er vigtigt at du bliver ved med det. Jeg tror du på et tidspunkt vil opleve, at det bliver bedre og at det hjælper.
Det er også vigtigt at du snakker med nogle voksne som gerne vil hjælpe dig og gerne vil lytte til dig. Nu har du skrevet til brevkassen her og det er rigtig godt, men jeg har et par forslag mere til dig, som jeg tror du kan bruge.
Måske har du allerede prøvet det, men jeg vil foreslå dig at besøge chatrådgivningen her i Cyberhus. Her sidder der voksne som gerne vil lytte og chatte med dig om din far. Du behøver ikke at sige dit navn og måske vil du opleve at det hjælper og gør det nemmere at chatte.
Jeg vil også foreslå dig at skrive til den brevkasse der hedder "når det gør ondt inderst inde". Prøv at fortælle endnu mere om de følelser du har inden i. Måske kan du bruge deres svar.
Jeg øsnker dig alt det bedste og en god sommer..
Venlig hilsen - Erroll (sommervikar for Charlotte)