min far død af kræft :'-(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej brevkasse. Jeg er en 15 årig pige, jeg blev 15 i slutningen af december. Jeg mistede min far d. 04/10-09. Min far havde kræften: no hodgkins syge. Som han havde haft i 8 år. De sidste 5 måneder inden hans død. Var han erklæret terminal (uheld bredelig) mine forældre har været skilt i ca 8 år. Og min far har været i fængsel i et halvt år. Han har efter fuldt været gift igen. Med hvad man kalder en ond stedmor som gjorde jeg startede til psykolog. Og fået min søster til at flygte grædende fra deres hus og da var hun 17-18 år. Og gjordt at jeg ikke så min far i et år. Og forandrede min far til en helt anden når hun var i nærheden. Og forresten. Blev min far da jeg var helt lille, fået mange gange besøg af politiet pga af anonyme falske opkalde til politiet som splittede familien ad. Og ødelagt min store søster psykisk. Og min far har været tæt på at slå en mand ihjel som var ham der ringede med de anonyme opkald til politiet den gang. Og alt det har plaget mig psykisk. Og ved ikke hvad jeg skal gøre??? Har i nogle råd. Går i en sorg gruppe for dem der mistet. Men kan stadig ikke komme af med min angst og tanker. Kærlighilsen pigen med angst og sorg

Svar:
Kære Kolding-pige.
Du bærer på mange ting - specielt fra din barndom og opvækst.  Det er hårdt, at miste sin far. Meget hårdt, er glad for, at du skriver du går i en sorggruppe. Det kan hjælpe dig med sorg-delen, at åbne op og få sat ord på det hele.
Jeg vil råde dig til, at kontakte din egen læge og få en henvisning til en psykolog. Så du kan få bearbejdet din angst også. Det vil hjælpe dig at sætte ord på. Har du evt. en voksen du stoler på, som du kan tale med disse ting om.
Det er supervigtigt, at du har nogen at tale med. Alle de ting hober sig op inde i dit hovede og dine tanker flyver rundt. Kan du evt. tale med din søster om alle dine tanker.... !! Så kan I evt. hjælpe hinanden.
Hvis du synes det er lidt svært at komme i gang, så er du også være velkommen til at besøge chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen som også gerne vil lytte til dig. Den har åben mandag til torsdag 14-19.00.
Mange kærlige hilsner - Charlotte