min bror døde far miig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej Charlotte. jeg er en pige på 13 år, da jeg var 11 mistede jeg min store bror vi var meget tæte jeg jeg har megt svært ved at komme vidre i livet, jeg har det svært med at tale med noget så jeg ville høre dig og du kunne hjælpe miig med at komme vidrer :( :(, han døde i en tog ulykke det er meget svært for mig at leve sammen med andre nu

Svar:
Kære søster, det gør mig virkelig ondt, at du skulle miste din bror. Jeg mistede selv min bror i 2002 og kender derfor godt din smerte. Det er vigtigt, at du finder nogen du kan tale åbent og ærligt med, f.eks. dine forældre eller en lærer på din skole, som kan lytte når du har brug for at åbne op for dine indre tanker.
Smerten over at miste sin søskende er meget intens, mange af de fælles oplevelser og ting I har delt, som du husker, er det nu kun dig - der kan huske. Det er en meget svær proces, at gå fra at være lillesøster til at blive enebarn.... Jeg kan huske, at når jeg blev spurgt hvor mange søskende jeg havde, kunne jeg ikke finde ud af, om jeg skulle sige, at jeg ingen havde, eller fortælle jeg havde 1 - men han var død!!
Du kan evt. også skrive det hele ned - bogstaver på papir. Det er rigtig hårdt, men sundt at komme igennem, for så får man sat ord på de ting der sker. Det første skridt har du allerede taget - nemlig at skrive til mig. Det er rigtig godt gået, for det er ikke så nemt, som man tror.
Hvis du synes det er lidt svært at komme i gang, så er du også være velkommen til at besøge chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen som også gerne vil lytte til dig. Den har åben mandag til torsdag 14-19.00.
Mange kærlige tanker
Charlotte