Min bedste ven gider mig ikke mere
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cybehus inden jeg starter så ville jeg sige at alle navne er falske
Men har på det seneste ca 1-2 mdr har jeg opdaget at min bedste ven Ole er begyndt at undgå mig han ville heller ikke snakke med mig jeg tror at det er fordi at vi begge to kan lide de  samme pige Olga men også lidt fordi at jeg leger med gurt som alle fra klassen hader. Men hvad skal jeg gøre for at få min bedste ven tilbage

Svar:
Hej med dig.
Det lyder rigtig hårdt, at din bedste ven er begyndt at undgå dig. Jeg bliver nysgerrig på, hvordan du oplever denne undgåelse - snakker han slet ikke med dig længere, er han begyndt at være mere sammen med andre, eller er det mere en fornemmelse du har, at Ole trækker sig lidt? Du skriver selv, at det kan være, at Ole undgår dig, fordi I begge kan lide den samme pige, eller fordi du leger med en fra klassen, som han ikke kan lide. For at få din ven tilbage tænker jeg, at I bliver nødt til at snakke om, hvorfor han er begyndt at undgå dig. Det kan måske virke svært at spørge ham, hvorfor I ikke leger så meget sammen mere, men hvis du spørger ham, kan det være, at der er en helt anden grund, end du tror. Forhåbentigt vil I kunne få snakket sammen om, hvorfor han undgår dig, og I kan få snakket om, hvad der skal til for, at I kan lege sammen igen ligesom I gjorde for 1-2 måneder siden. Hvis det bliver alt for svært at snakke med din ven selv, kan det være, at du kan spørge dine forældre eller din lærer om hjælp til at få snakket med ham. Det kan jo være, at dine forældre eller din lærer også har bemærket, at dig og din bedste ven ikke er lige så meget sammen som tidligere.
Jeg håber, at dig og din ven finder ud af det hele!
Mvh Christine