Min bedste ´ven´
brevkassespørgsmål af
Ulven
15 år
Hey Cyberhus
Jeg er en fyr på 15 år som godt kunne bruge et godt råd eller to.. Har/ havde en bedste ´ven´ som jeg skrev rigtig meget med for nok omkring 2 måneder siden, men jeg har haft mine problemer og hun har haft sine. Så af personlige årsager fra os begge to har vi ikke rigtigt fået skrevet sammen. Inden alt dette rod med vores problemer hver især, skrev vi rigtig meget sammen. synes fra start af at hun var pisse sød. Har flere gange her i løbet af de seneste par uger begyndt at skrive til hende igen, men det er ligesom om jeg ikke rigtigt får det svar jeg håber, ja nogen gange får jeg ikke engang et svar overhovedet. så ved ikke om jeg bare skal se det som en primitiv afvisning eller hvordan man skal tolke det, og er løbet tår for idéer. Synes selv jeg har prøvet alt, jeg har spurgt ind til hende og hvordan hun havde det og om jeg kunne gøre noget for hende, men det hjælper ikke. og hvis jeg bliver ved med at spørge virker hun bare sur til sidst.
og ja, ville nok helste have noget med hende, så det gør det næsten endnu værre når hun ikke svarer... og vil næsten gå så langt som at skrive at vi havde en flirt førhen, men vil uanset hvad ikke miste mit venskab med hende. men man kan sige i øjeblikket har jeg da intet at miste
Da vi snakkede godt sammen inviterede hun mig med til hendes nytårsfest, og sagde selvfølgelig ja. hun ville dog informere mig mere når tiden nærmede sig, men har ikke hørt fra hende. Og nu står man også i den sitiuationen at man er blevet inviteret til en anden nytårsfest hvor alle mine andre venner kommer, men vil stadig heller med til den anden.
Det er bare når hun ik skriver eller svarer er man så stadig inviteret?
Og kan man gøre noget for hun måske kommer til at svare uden at såre hende?
Og hvad kan årsagen være til at hun ikke gider mig mere?
Håber at høre svar:)

Svar:
Hej Ulven,
Det er super fint, at du har skrevet til brevkassen, så du kan komme ud med dine tanker.
Først og fremmest så lyder det dejligt, at du har haft sådan en god ven, som du har kunne skrive meget med. Jeg synes også, at det lyder rigtig sejt, at I har kunne snakke om, at I begge havde nogle problemer, som gjorde, at I ikke havde tid til at skrive sammen. Og at I respekterede hinandens behov for en 'pause'.
Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende nu, hvor du gerne vil skrive med hende igen, men ikke får helt samme respons fra hende som før.
Jeg tænker, at der kan være mange grunde til, at hun ikke svarer dig som før, og man kan kun gætte på, hvad det kan være. Det kan være, at hun bare stadig ikke er helt klar til at tage kontakten op igen, fordi hun stadig har nogle problemer, hun kæmper med. Det kan også være, at hun måske bare har brug for en pause fra at tale med så mange. Det kan også være, der er kommet flere udfordringer for hende. Det er svært at vide, og det er kun gisninger.
Du skriver, at du nok helst ville have noget med hende, og at I havde en flirt kørende tidligere. Jeg kan sagtens forstå, at det kan gøre det ekstra frustrerende, at du ikke kan komme i kontakt med hende som før. Det er ikke unaturligt, at man kan blive forelsket i eller falde lidt for en person, som man har brugt meget tid på at skrive med. Hvis man skriver meget sammen, så kan man i den forbindelse dele rigtig meget med hinanden, som gør, at man kommer tæt på hinanden.
Du spørger til, om du skal tage det som en afvisning, eller du kan gøre noget.
Selvom du skriver, at du har prøvet at skrive til hende, så ville jeg gøre et forsøg mere. Du kan i en besked skrive til hende, at du savner at skrive med hende, men at du har en fornemmelse af, at hun måske stadig ikke har overskud til at skrive, og at det er helt okay, men at du gerne vil vide det, så du ikke presser på for at skrive med hende. På den måde viser du, at du gerne vil skrive med hende, men at du også respekterer, hvis hun stadig har brug for en 'pause'.
Du skriver, at hun har inviteret dig til nytår, men at du nu er i tvivl, om du stadig er inviteret. Det er et rigtig godt spørgsmål. Umiddelbart ville jeg gå ud fra, at det er du, men når I ikke har samme kontakt mere, så ville jeg også synes, at det var rart at få det be- eller afkræftet. Især også fordi du er inviteret et andet sted hen, og det er jo rart at vide med sikkerhed, hvad du skal. Derfor tænker jeg, at en idé er, at du kan skrive til hende, som jeg skrev ovenfor, og når hun så svarer, så kan du svare, det der passer, og at du gerne lige vil høre, om du stadig er inviteret til nytår.
Hvis det skulle ske, at hun ikke svare dig på den første besked, så ville jeg vente en uges tid og så skrive til hende igen ang. nytår. I beskeden kan du evt. skrive, at du beklager, at du skriver igen, men at du har brug for at vide, om du er inviteret til nytår eller ej.
Hvis det bekymrer dig, at hun ikke svarer, og du ikke hører noget fra hende, så tænker jeg, at du måske kan forhøre dig hos andre af hendes venner eller veninder, om hun er okay.
Som sagt, så er det svært at svare på, hvad der gør, at hun ikke svarer dig så meget lige nu. Og jeg kan sagtens forstå, at det er frustrerende. Jeg håber dog, at det var svar på dit spørgsmål og så håber jeg, I finder ud af det!
Du er velkommen til at skrive igen, eller til at logge på vores 1-1chat, hvor en rådgiver vil sidde klar til at chatte med dig, om det du har brug for.
De venligste hilsner,
Kathrine.