menstruations smerter på p-piller

brevkassespørgsmål

menstruations smerter på p-piller

brevkassespørgsmål af
Mig
17 år
Oprettet 3 år 2 måneder siden

Hej

Jeg har været på p-piller for anden gang i omkring 3 måneder. Men når jeg holder mine 7 dages pause og får blødningen, har jeg også menstrutions-ligende smerter. Jeg har læst at p-piller behandler for menstrutions smerter. Så ens blødning bliver mildere og med mindre smerter. Min blødning er mildere, men har de samme mens-smerter som hvis ikke jeg var på p-piller. (det er ikke fordi det er uudeholdeligt, og jeg kan sagtens have en helt alm. dag uden problemer) Men undre mig bare hvorfor p-pillerne ikke hjælper på mens-smerterne? Tager p-piller ved det formål at ikke blive gravid, da jeg har fast kæreste.

MVH Mig

Svar:

Hej,

Ja det er helt korrekt, at de også kan have den effekt. Jeg har svært ved at udtale mig mere specifikt omkring det, når jeg ikke kender navnet på pillerne, men en god ide ville være at kontakte din egen læge med henblik på en snak, og evt skifte til et andet præparat. Det kan være at man lige skal justere lidt på hvilke piller, der passer bedst til dig. Jeg håber at I finder en god løsning på det.

Mvh
Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål