Menstruation

brevkassespørgsmål

Menstruation

brevkassespørgsmål af
Pia
14 år

Hej,

Jeg er 14 år og har et meget stort spørgsmål. Hvornår får jeg menstruationen?

Svar:

Hej Pia

Det er et godt spørgsmål, som desværre ikke er så enkelt at svare på. De fleste piger får deres første menstruation, når de er mellem 10 og 16 år. Så du er altså helt normal, selv om du ikke har fået din menstruation endnu. Du skriver ikke så meget om hvordan din krop ellers udvikler sig lige nu. Nogle kommer i puberteten tidligt, mens der går længere tid for andre, og sådan er det også med menstruationen.

Så der er nok ikke så meget andet at gøre, end at være tålmodig. Når din krop er klar, kommer menstruationen af sig selv. Du kan læse meget mere om pubertet og menstruation her

Venlige hilsner Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål