Mens blod efter sex

brevkassespørgsmål

Mens blod efter sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

Min menstruation gik over og et døgn efter havde jeg sex med min kæreste da vi er færdige har både han og jeg ikke meget men blod hos ham og mig og det var ikke blod efter “første gang” 2 dage efter vi havde sex altså 3 døgn efter min menstruation havde vi sex igen og da jeg gik på toilettet efter begyndte jeg at bløde igen. Det var ikke en stærk rød menstruationsfarve men mere en mørk svag farve som om der ikke rigtig var menstruation men alligevel var der. Udover det har jeg også en menstruationslugt som er mærkeligt for jeg lugter aldrig udenfor menstruationen? Hvad er grunden? Havde ikke mens mere, men efter sex var det som om at det kom tilbage?

Svar:

Kære 18-årige pige

Tak for dit spørgsmål.
Det er ikke sikkert, der er nogen forklaring på dine blødninger. Måske er det bare din cyklus, der er lidt uregelmæssig, hvilket er helt normalt.

Hvis det sker igen, at du har blødning efter samleje, synes jeg, du skal gå til din læge. I sjældne tilfælde kan det skyldes celleforandringer på livmoderhalsen eller en lille godartet polyp.

Mvh Anne

Annes billede
Anne har svaret på dette spørgsmål