For meget træning?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
jeg træner riiiiigtig meget, går til fodbold, bordtennis, gymnastik og håndbold. er det for meget? 30-40 min om dagen træner jeg. samt jeg går til Alllllllle deeeeeee spooooorterrrrrrr

Svar:
Kære dreng 12 år.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg forstår dig sådan, at du træner din krop 30-40 minutter dagligt, UD over de timer du bruger med gymnastik og boldspil.
Hvis det er rigtigt forstået, vil jeg anbefale dig at skrue lidt ned for aktivitetsniveauet.
Jeg tænker at det er skønt med meget sprort, og at det er udtryk for en masse livsappetit og overskud. Det kræver at du også er bevidst om at spise godt, sundt og rigeligt da kroppen jo skal have brændstof til al din aktivitet. Hvile er lige så vigtigt som aktivitet, så sørg for at veksle mellem hvile og bevægelse.
Jeg tror at det er vigtigt at gøre alt med måde - det vil sige, at i dit tilfælde skal der være plads til andet end sport i løbet af en uge. Så hvis du kan tænker på det, så er det bare super godt.
De bedste hilsner
Else Marie