For meget onani

brevkassespørgsmål

For meget onani

brevkassespørgsmål af
Dafuq
14 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej Cyberhus. Jeg er en dreng på 14 og jeg synes selv jeg har et problem. Jeg har altid sådan været ret glad for Onani, og har gjordt det flere gange om dagen i snart 4 år. Jeg er nu her gået hen og synes set er lidt for meget, men jeg er på en måde blevet afhængig så jeg kan ikke stoppe. Det har jo samtidig betydet at jeg ikke har haft en våd nat, og det vil jeg gerne prøve at have, da alle mine andre venner har haft det. Har i en ide, eller flere, til hvordan jeg jan stoppe?

Svar:

Kære dig,

Først og fremmest, så er det HELT normalt at onanere en hel masse i din alder. Samtidig så tror jeg også, at mange på din alder kan føle, at det måske bliver lidt for meget, og det er også en meget god ide at få en form for kontrol over det. Jeg tror, at det smarteste er at prøve at skære lidt ned. Altså ikke prøve at stoppe helt, for det er svært at overholde. Men måske starte med at gøre det én gang mindre den næste uge, så én gang mindre ugen efter osv. Prøv at vende dig af med vanen lige så stille. Der kan også være noget meget pirrende ved det at trække det ud og vente. Prøv at mærk efter om du VIRKELIG har lyst, eller om det mere handler om en vane. Og gør det så kun, når du virkelig har lyst. Orgasmerne vil ofte også føles endnu bedre, når der er gået lidt tid imellem, eller du har trukket det ud. Måske det også kan motivere dig til at lade vær? Du kan også prøve at lave noget andet, når du tænker på at onanere. Gå en tur eller noget. Prøv at vente, at udskyde det så godt du kan.

Igen, der er altså intet forkert i at onanere meget, det må du huske. Det ændrer sig med alderen, man finder en balance på et tidspunkt. Det er helt okay at eksperimentere, og det er også helt okay at have lyst til at få lidt mere kontrol over sig selv og sin egen lyst. Det lærer man!

Jeg håber, du kan bruge mit svar!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål