For meget computer, for lidt motion

brevkassespørgsmål

For meget computer, for lidt motion

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hejsa! Jeg er en dreng på 12 år som elsker computerens mange goder. Dog kan der være lidt for meget computer som fører til at jeg glemmer at motionere, da jeg ikke går til nogen sport og har prøvet at finde en sjov sport uden held, gør det at jeg ikke tager mig sammen og bevæger mig. Derfor ville jeg hører du har en liste eller en slat idéer til hvad man kan gå til:-) håber svar snarest! Mvh Tobias

Svar:

Hej Tobias

Først og fremmest vil jeg skrive til dig, at jeg syntes det er super fedt at du tænker på motion, udover din sjove interesse for computer. Det er første skridt til at komme igang med det.

Der findes utrolig mange ting man kan lave for at få motion, så der skal nok være noget du syntes kunne være sjovt. Men det handler jo om hvad du syntes er sjovt og som kan gøre at du kommer væk fra computeren.

Så det første jeg ville gøre hvis jeg var dig er, at skrive en liste over de ting du kan lide og som din motion gerne må indeholde. Ordene på listen må kun være et eller maks tre ord. Fx: "Hjul". Det betyder, at det er ok hvis det har noget med hjul at gøre, fx skating, rulleskøjter, inliners, cykel osv. Et andet ord kunne være: "Natur". Det betyder, at motionen gerne må foregå udenfor og i naturen.

Det gælder om at komme på så mange ting som muligt, helst over 20 ord. Hvis du ikke kan det er det selvfølgelig også i orden.

Når listen er færdig, kan du kigge på den og se hvilken motion du kan kigge efter. Nu har vi fx "hjul" og "natur" og det første jeg kommer i tanke om, er Mountainbiking i skoven. Det kunne også være bare at cykle derud af et par gange om ugen.

På den her side og her (klik på Udøver) kan du se en lille oversigt over, hvilke sportsgrene der findes. Måske får du en god ide.

Nu håber jeg du kan komme lidt videre i din søgen efter en sjov motion for dig :-)

Bedste hilsner
Claus

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål