Mangler ligeson noget!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej, jeg starter helt fra begyndelsen. Da jeg var 4-6 år. Der gik jeg til gymnastik og var meget aktiv. Jeg brugte også min tid på at hoppe på trampolin. Da jeg var 7-10 år. Der gik jeg til håndbold, og var meget aktiv, jeg vandt kamp efter kamp. (jeg er en vinder type) Da jeg var 10-11 år. Der gik jeg til karate og var mega aktiv. Men så sker der det at jeg mangler 76% vitaminer, og kan ikke dyrke sport i noget tid. Da jeg var 10-nu. Jeg er omgivet af motorsports tilhænger, min fætter har sin egen go kart og har kørt meget go kart mod racerkøres børn osv. Jeg kender 2 der arbejder i pitten for Jason watt. Og så kender jeg en der arbejder for Tom kristensen. Da jeg var 10 år opdagede jeg Go karten, og nu er fult besluttet på det er det jeg vil, så til sommer skal jeg ind i en go kart klub. Mine forældre er ikke de rigeste, og jeg har en lillesøster som er spejder. Men jeg er så besluttet på go kart at jeg stoppede til karate for at de kunne få råd til go kart, for det vil koste omkring 7000kr. (Jeg er meldt inde i en klub) Jeg spidser sundt, og jeg få tilsammen om ugen ca. 7 1/2 timers motion. Mit spørgesmål: Er det nok med 7 1/2 timers motion?

Svar:
Hej pige på 12 år
Sikke en masse spændende sport du har dyrket, du har da virkelig en god nysgerrighed og energi, Det synes jeg er super. Nu har du sat et nyt mål der hedder Go kart og det bliver da rigtig spændende at komme igang med, nu du også kender nogle ind for sporten.
Jeg synes det lyder rigtig fint med 7½ timers motion om ugen. Hvor mange timer du bruger på motion i din alder, kan være meget forskelligt afhængig af hvilken idrætsgren du dyrker.
Jeg synes det vigtigste er at det er en god kombination af leg, sport og at have det sjovt med de venner du er sammen med.
Så bliv ved med det og god fornøjelse.
Venlig hilsen
Else